Strana 1 z 1

Perverzné divadelné predstavenie

Napísané: 28 Máj 2018, 17:20
od používateľa John 3:16
V tomto čase rozvírilo hladinu v spoločnosti nechutné divadelné predstavenie v Brne, určite nemusím podrobnejšie písať o aké predstavenie sa jedná, ale väčšiu urážku kresťanov si neviem predstaviť. Preto by som očakával hlasité protesty kresťanov a predstaviteľov cirkví. Aký je váš názor na to?

Re: Perverzné divadelné predstavenie

Napísané: 28 Máj 2018, 19:31
od používateľa Milan
Uráží hra křesťany (nás), nebo Pána Ježíše Krista? Jak máme jako křesťané reagovat na urážky naší víry a jak na urážky Spasitele?
Je relevantní „…jako beránek vedený na zabití, neotevřel svá ústa?“, nebo „udeří-li tě někdo do jedné tváře, nastav i druhou“?
Nebo „nedávejte svaté psům, ani perly sviním?“.
Nebo“ kdo mne zapře před lidmi, toho já zapřu před svým nebeským Otcem?“.
Musíme si jako křesťané vše nechat líbit a přihlížet, jak jsou některé skupiny preferovány a jiné dehonestovány? Jak jsou liberálně-levicové a anarchistické názory předkládány jako vrchol lidství a pokroku, zatímco zastánci křesťanství jsou umlčováni a zesměšňováni? Nebo jsme v postavení „zajatců Babylonské říše“, křesťanská společnost (existovala-li někdy) je rozvrácena a my, ať vinní , či nevinní, trpíme za hříchy otců, kteří ve jménu Krista jednali tak, že to bylo Bohu odporné a dopustil na nás to, čeho jsme svědky?
Kdyby nebylo humbuku (mám podezření, že programového), hru by shlédla stovka lidí a její dopad by byl marginální. Ani bychom nevěděli, že někdo takovou hru napsal. Neposloužili křesťanští aktivisté jako „užiteční idioti“ partě, která vydává za umění kde co a zaštiťuje se přitom svobodu projevu i umělecké tvorby? Konec konců, budeme li s ďáblem tančit, nebo se s ním prát, vyjde to nastejno…budeme „smrdět peklem“.
Nejlepší příspěvky, vymezující se vůči uvedení inscenaci jsem kupodivu četl od lidí, kteří sami sebe označují za ateisty. Týkali se umělecké úrovně, i vědomí obyčejné lidské slušnosti, případně úcty ke Kristu a také solidarity s křesťany.
Věříme v Boží soud, i v to, že se Ježíš na kříži modlí za „ty, kteří nevědí co činí“? Máme se "modlit za své nepřátele a činiť dobře těm, kteří nás nenávidí?"
Chceme-li se ke hře vyjádřit, napadá mne jediné: Ukazujme svými slovy a jednáním, jaký je náš Pán. Bez ohledu na „umělce“ a ty, kteří mají plná ústa svobody (slova, umění atd.), ale jejichž jednání svědčí o pravém opaku.
A vzpomeňme si na to, že i mezi aktéry Ježíšovy popravy byl zločinec na kříži, a římský setník; viděli to, co zůstalo mnohým očím skryté...