Hľa, panna počne a porodí syna

Diskusia o všetkom ostatnom.
Viktorrealita
Príspevky: 1420
Dátum registrácie: 30 Sep 2018, 10:46
Kontaktovať používateľa:

Hľa, panna počne a porodí syna

Neprečítaný príspevok od používateľa Viktorrealita »

Neregistrovaný napísal: 01 Dec 2023, 16:48 Najznámejším nesprávnym prekladom je Izaiášovo hebrejské slovo označujúce mladú ženu (almah), ktoré bolo do gréčtiny preložené ako panna (parthenos). Takáto chyba prekĺzne do prekladu ľahko a konkrétne tento prešľap nadobudol také obrovské rozmery, že viedol k vzniku legendy, že Ježišova matka bola panna.
Niečo tu poriadne nesedí a argumentácia ide mimo.

Kniha proroka Izaiáša 7:14 Preto vám dá sám Pán znamenie: Hľa, panna počne a porodí syna a nazve jeho meno Immanuel.

Tu napíšem o význame pojmu - panna v Iz 7:14 a nebudem sa zmieňovať v akých rôznych súvislostiach sa ešte tento pojem v Biblii používa.

Stačí obyčajná logika, aby sa došlo k správnemu záveru

Ak pojem – panna, by myslel Iz7:14 len mladú ženu a nie pannu - v panenstve, tak ak mladá žena počne a porodí, tak čo je na takej udalosti zvláštne? Mladá žena - panna počne po sexuálnom akte s mužom je predsa bežné. No po tomto akte, už nie je pannou, že.

Tak v čom je to znamenie o ktorom hovorí prorok, ak mladá žena počne a porodí rovnako, ako sa to deje mnohým iný mladým ženám? To, že prorok hovorí o znamení predpokladá, že počatie musí byť jedinečné a zázračné. Potom to, že panna počne a je pannou do pôrodu syna a jeho meno je Immanuel, ukazuje na pravý zmysel pojmu - panna použitý prorokom Iz 7:14.

Kniha proroka Izaiáša 7:14 Preto vám dá sám Pán znamenie: Hľa, panna počne a porodí syna a nazve jeho meno Immanuel.

Ak by prorok Izaiáš prorokoval o mladej žene, ktorá bola oplodnená iným mužom mimo manželstva a teda nebola pannou, tak kde je to znamenie? Čo je zvláštne na počatí dieťaťa mimo manželstva po sexuálnom kontakte s iným mužom a teda v hriechu? No prorok nehovorí len to, že panna počne, ale aj to, že ako panna aj porodí.

Ak niektorí tvrdia, že Mária, ako mladá žena sa našla tehotná a nebola pannou, tak nepriamo tvrdia, že Ježiš je počatý z hriechu. Otázka ale stojí, prečo by prorok prorokoval takú bezvýznamnú udalosť, ktorá sa stane žene, ktorá by sa našla tehotná mimo manželstva a teda by bolo dieťa počaté iným mužom? Čo by malo byť nezvyčajné na dieťati počatého mimo manželstva? Teda je jasné, že prorok prorokuje o počatí - mladej ženy – panny – v panenstve, teda ktorá neznala muža a stále bola pannou do pôrodu. Iba také znamenie je znamením a iba také dieťa môže mať meno - Immanuél, Predivný, Radca, Silný Bôh, Udatný Hrdina, Otec Večnosti, Knieža Pokoja.

Mária totiž bola zasnúbená Jozefovi a neboli ešte spolu. Taktiež Mária anjelovi hovorí, že ako sa to stane, ak nezná muža – teda nebola ešte s Jozefom a bola teda pannou. Anjelovi Božiemu, by predsa neklamala a anjel predsa vedel, že ešte nepoznala muža. To naznačuje, že je mladou ženou a súčasne pannou – neznala muža. Prorok teda prorokuje práve o takej panne, ktorá zázračne počne.

Mat1 18 A narodenie Ježiša Krista bolo takto. Keď bola jeho matka, Mária, zasnúbená Jozefovi, prv ako sa sišli, bola najdená tehotná zo Svätého Ducha. 19 Ale Jozef, jej muž, súc spravedlivý a nechcúc jej urobiť potupu chcel ju tajne prepustiť.

Písmo nezamlčuje to, že aj Jozef, ako jej muž mal samozrejme pochybnosti, ak mu povedala, že je tehotná a spolu ešte neboli. To je logické. No anjel mu to vo sne vysvetlil a Jozef prijal Máriu svoju manželku, lebo to, čo bolo v nej počaté bolo zo Svätého Ducha.

To, že osoba Ježiša Krista bola pred jeho narodením v nebi , tak je logické, že jeho počatie muselo prebehnúť bez účasti muža - semena muža a teda muselo byť zázračne. Mária bola vždy pannou, až pokým neporodila. Teda panna počne a je stále pannou do pôrodu – má panenstvo. Ako sa to teda stane a z akého semena, ak Mária neznala muža a sama anjelovi hovorí, že je pannou – neznám muža : Luk1 34 A Mária povedala anjelovi: Jako sa to stane, keď neznám muža?

Písmo jasne hovorí o semene ženy. Fyzická žena nemá semeno. “Žena“, ktorá má semeno je Svätý Duch a to semeno je Otcove Slovo. Splodenie zo Svätého Ducha. To je to semeno, ktoré oplodnilo Máriu – pannu a to Slovo sa stalo telom – Ježišom Kristom. Takto Boh zišiel k nám v smrteľnom tele a má meno Immanuel – s nami Boh. Iba Ježiš Kristus sa takto narodil a prišiel v tele, ako syn živého Boha. Ostatné deti Božie sú znovuzrodení v srdci a teda zo Svätého Ducha - splodení semenom Ducha - Slovom živého Boha. Vierou v Krista vykúpený prijíma do srdca Slovo života a tak sa rodí nové večné vedomie života v Kristu.

Tak načo je potom spochybňovať význam pojmu – panna v Iz7:14? V žiadnom prípade Písmo nikdy nepoužíva tento pojem v súvislosti s promiskuitnými a cudzoložnými ženami.

Luk1 35 A anjel odpovedal a riekol jej: Svätý Duch prijde na teba, a moc Najvyššieho ti zatôni, a preto aj to splodené sväté bude sa volať Syn Boží. 36 A hľa, Alžbeta, tvoja pokrevná, aj ona počala syna vo svojej starobe, a toto jej je už šiesty mesiac, tej, ktorú volajú neplodnou, 37 lebo u Boha nebude nemožným niktoré slovo. 38 Vtedy povedala Mária: Hľa, som dievka Pánova; nech sa mi tedy stane podľa tvojho slova. A anjel odišiel od nej.

Neregistrovaný

Re: Hľa, panna počne a porodí syna

Neprečítaný príspevok od používateľa Neregistrovaný »

Panna sa v hebrejčine povie "betulah" a toto slovo sa v týchto veršoch nevyskytuje.
https://blog.sme.sk/ivanbella/spolocnos ... ila-dejiny

Ro ert

Re: Hľa, panna počne a porodí syna

Neprečítaný príspevok od používateľa Ro ert »

Škoda že tam už neni diskusné vlákno. Bolo tam vyše 500 príspevkov ktoré mohli tiež podať svoju výpoveď.

Viktorrealita
Príspevky: 1420
Dátum registrácie: 30 Sep 2018, 10:46
Kontaktovať používateľa:

Re: Hľa, panna počne a porodí syna

Neprečítaný príspevok od používateľa Viktorrealita »

Kniha proroka Izaiáša 7:14 Preto vám dá sám Pán znamenie: Hľa, panna počne a porodí syna a nazve jeho meno Immanuel.

Mária bola zasnúbená Jozefovi. Je logické, že pojem - panna – jeho význam, sa nikde v Biblii nepoužíva v súvislosti s - vydatou mladou ženou. Tento pojem vychádza z predpokladu, že každá nevydatá žena je pannou, pokiaľ sa nepreukáže opak toho.

Ďalšia vec je tá, že panna počne – mladá žena počne. To nie je nič nezvyčajné, keď mladá žena počne. Nezvyčajné je a samozrejme, je to jednoznačne znamením , že ako panna aj porodí – “Hľa, panna počne a porodí syna“. To nasvedčuje, že počatie bolo bez účasti muža - zázračné, lebo pannou ostala až do pôrodu. Pri bežnom prirodzenom počatí mladej ženy - panny, takáto žena prestáva byť pannou. Ale to nie je prípad Márie, ktorá ostala pannou do pôrodu. Jozef prijal Máriu, ale ju nepoznal, až pokým neporodila a mali ďalšie deti.

Prorok o ňom hovorí: Iz 53:1 Kto uveril našej zvesti? A komu bolo zjavené rameno Hospodinovo? 2 Lebo vyrástol pred ním ako nežný prútok a jako koreň z vypráhlej zeme; nemal podoby ani krásy; videli sme ho, ale nebolo na ňom vidieť toho, pre čo by sme ho boli bývali žiadostiví. 3 Opovrhnutý bol a opustený od ľudí, muž bolestí, a oboznámený s nemocou, a jako ten, pred ktorým skrývajú tvár, opovrhnutý, a preto sme si ho nevážili, 4 kým on vzal na seba naše nemoci a niesol naše bolesti, a my sme sa domnievali o ňom, že je ranený a zbitý od Boha a strápený. 5 A on bol smrteľne ranený pre naše prestúpenia, zdrtený pre naše neprávosti; kázeň nášho pokoja bola vzložená na neho, a jeho sinavicou sme uzdravení. 6 My všetci sme zblúdili jako ovce; každý z nás sme sa obrátili na svoju vlastnú cestu, a Hospodin uvalil na neho neprávosť všetkých nás. 7 Mučili ho, a on ponižujúc sa znášal dobrovoľne a neotvoril svojich úst; vedený bol ako baránok na zabitie a zanemel ako ovca, ktorá zanemie pred tými, ktorí ju strihajú, a neotvoril svojich úst.

Neregistrovaný

Re: Hľa, panna počne a porodí syna

Neprečítaný príspevok od používateľa Neregistrovaný »

V evangeliích není známo, že by kdykoliv během života Ježíš vypadal nemocně.

Není známo, že by vypadal ošklivě tak že by od něj lidé odvraceli/skrývali tvář - naopak k němu přicházeli a to jak dospělí tak i děti.

Nikde v evangeliích není napsáno že by si lidé mysleli, že Ježíše bije Bůh, že si zasloužil trest mučení a další věcí které zažívá.
Bylo z evangelií jasné, že Ježíše trestají pouze lidé - velekněží a zákoníci, i Pilát nevěděl čeho se dopustil, že by si to zasloužil.


V evangeliích stojí o Ježíši, že byl ,,milý Bohu i lidem". Také že již v dětství ho obklopovali lidé a zajímali se o jeho slova. Měl okolo 12 učedníků 70 dalších a pak ještě dalších. Když si pro něj přišli tak ho Petr bránil nožem, ale Ježíš ho za to napomenul. I během jeho cesty na kříž ho neustále sledoval nějaký učedník (jinak bychom o tom nečetli v evangeliích). Ještě pod křížem byla jeho matka a Jan.

Zde se však píše opovržený a opuštěný od lidí.

Něco z toho se dá napasovat ale něco ne.

Jako vždy to co se nehodí ignoruješ a vykládáš tak to, aby ti to sedělo.

Když se u Matouše píše - jak je psáno proroka Jeremjáše. Ale přitom cituje ze Zacharjáše, tak to je taky v pohodě protože je to pořád z bible.
Když v listu Judově se píše prorokoval o nich také Enoch sedmý od adama - tak se cituje kniha Enochova, která vznikla až po Kristu a nepsal jí Enoch a není ani v bibli, ale ani to nevadí protože když to citoval Juda a ten je v bibli tak je to přece v pořádku.
Když Izajáš řekne Imanuel ale Anděl řekne ve snu Josefovi Ježíš - tak to je v pořádku asi se ti dva úplně nedohodli.
Když Izajáš řekne že byl nemocný a evangelia řeknou, že všechny nemoci uzdravoval tak v poho - Ten Izajáš to ale přesně předpověděl.

Když 3 evangelia řeknou, že nejprve Ježíš byl pokřtěn pak 40 dní chodil bez jídla a vody po poušti a pak až si vybral učedníky včetně rybářů Petra atd.
Tak Janovo evnagelium řekne, že prvního dne o Ježíši svědčil Jan Křtitel, druhého dne ho pokřtil a sestoupila na něj holubice a kvůli Janovi ho začali sledovat učedníci a sám Petr přišel za ním a třetího dne už byla svatba v Káni Galilejské kde už byl Ježíš i jeho učedníci a vodu proměnil ve víno a hodovalo se, ale 40dní na poušti a ďábel zmizli.

To nám ta evangelia ale krásně sedí že.

Neregistrovaný

Re: Hľa, panna počne a porodí syna

Neprečítaný príspevok od používateľa Neregistrovaný »

Vo svojom proroctve Izaiáš predpovedal mier v Judei, skôr ako syn kráľa Achaza dospeje a meno mesiáša Imanuel (boh s nami) malo znamenať, že boh je na strane osamotenej Judei, ktorá v dobe narodenia mesiáša mala spory so severným kráľovstvom Izraela a Asýriou. Mesiáš, ktorého mal Izaiáš na mysli bol syn kráľa Achaza - Chizkiáš. Pri písaní 8. kapitoly už píše, že "žena je tehotná", čo je mylne prekložené "panna počne" alebo "panna bude mať dieťa" a došli sme aj k najpodstatnejšej chybe, ktorej sa evanjelisti dopustili. Mesiáš, ktorého mal Izaiáš na mysli sa narodil ešte za života proroka.

Na Izaiášove proroctvo sa odvoláva aj Matúš:
21Porodí syna a dáš Mu meno Ježiš; lebo On vyslobodí svoj ľud z ich hriechov.
22Toto všetko sa stalo, aby sa naplnilo, čo Pán riekol ústami proroka:
23Ajhľa, panna počne a porodí syna a dajú Mu meno Emanuel; to v preklade znamená: Boh s nami.

Máme tu dôkaz, že sa evanjelisti snažili prispôsobiť životopis Ježiša Krista tak, aby bol v súlade so starozákonnými proroctvami. Dopustili sa ale pritom mnohých chýb. Napr. miesto jeho narodenia dosadili do Betlehema, alebo to, že mladé roky prežil v Nazarete. Aj v týchto prípadoch šlo buď o mylne pochopené proroctvo alebo prekladateľskú chybu.

Evanjelista tiež prehliadol Izaiášovu zmienku o tom, že chlapec sa bude musieť naučiť rozoznávať dobro od zla, čo zase spochybňuje Ježišove božstvo.

Je načase, aby aj v slovenskej verzii biblie, tak ako je tomu v iných jazykoch, bola táto chyba odstránená a v Izaiášovi nahradila mladá žena pannu. Dokonca ani výraz "...mladá žena bude tehotná a porodí syna..." nie je celkom správny a správne preložené by to malo znieť takto: "...táto mladá žena je tehotná a porodí syna...", čo znamená, že v čase písania proroctva išlo skutočne o ženu kráľa Achaza, ktorá čakala potomka.

Zdroj: https://blog.sme.sk/ivanbella/spolocnos ... ila-dejiny

Sasko Jasko

Re: Hľa, panna počne a porodí syna

Neprečítaný príspevok od používateľa Sasko Jasko »

Tvrdím, že neexistuje žiadna možnosť ako by Matúš mohol vedieť či Mária bola pannou alebo nie. Nemohol. Sú iba dvaja ktorí vedia či Mária bola alebo nebola panna. Ona sama a otec Ježiša. Ak by existovalo nejaké proroctvo o nejakej panne - a ono neexistoval - nikto by aj tak nedokázal posúdiť či bolo alebo nebolo naplnené. Okrem Márie a otca Ježiša.

Sasko Jasko

Re: Hľa, panna počne a porodí syna

Neprečítaný príspevok od používateľa Sasko Jasko »

Neregistrovaný napísal: 13 Dec 2023, 10:56 Když v listu Judově se píše prorokoval o nich také Enoch sedmý od adama - tak se cituje kniha Enochova, která vznikla až po Kristu a nepsal jí Enoch a není ani v bibli, ale ani to nevadí protože když to citoval Juda a ten je v bibli tak je to přece v pořádku.
Vyzera to akoby Duch Svaty zabudol Judu informovat ze vyradil knihu Enocha z Biblie.

Sasko Jasko

Re: Hľa, panna počne a porodí syna

Neprečítaný príspevok od používateľa Sasko Jasko »

Sasko Jasko napísal: 14 Dec 2023, 21:59 Vyzera to akoby Duch Svaty zabudol Judu informovat ze vyradil knihu Enocha z Biblie.
Iba akby kanon vytvorili naozaj papezi. A nie Duch.

Neregistrovaný

Re: Hľa, panna počne a porodí syna

Neprečítaný príspevok od používateľa Neregistrovaný »

Lepšie znie, že Duch sv. inšpiroval ako tvrdiť, že je to ľudské dielo. Ľudia chcú veriť, že Biblia je kniha inšpirovaná Bohom, že Boh posielal prorokov, že prehováral k ľuďom. V Starom Zákone sa mu takmer nezavreli ústa.
Len chýba vysvetlenie, prečo posledné stáročia mlčí.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Bing [Bot] a 9 neregistrovaných